دانستنی های دنیای گیم و Gaming

اگه به بازی و گیم و همچنین دنیای بی نظیر ویدیو گیم علاقه داری ما رو دنبال کن

دانستنی های دنیای گیم و Gaming

اگه به بازی و گیم و همچنین دنیای بی نظیر ویدیو گیم علاقه داری ما رو دنبال کن

اثرات مثبت بازی های ویدیویی بر کودکان

پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۲۹ ب.ظ
هنگام بازی های ویدیویی بچه ها مراقبت های واضحی برای خانواده ها وجود دارد. بعضی از بچه ها در تعطیلی یا تعویض بازی ها مشکل دارند. دیگران در حین بازی یا بعد از آن دچار نوسانات خلقی می شوند یا بیش از حد تمرکز می کنند. و بعضی از بچه ها هستند که مخفی هستند و یا کاملاً توسط بازی ها مظطرب می شوند. با این حال ، موارد منفی نیز وجود دارد.

در اینجا شش مزیت شگفت آور انجام بازی های ویدیویی آورده شده است.


1. خواندن و تاثیر بازی بر آن



مطالعات نشان می دهد کودکانی که بازی های ویدئویی انجام می دهند ممکن است مهارت خواندن خود را کمی افزایش دهند. این مسئله حتی در مورد کودکانی که با مطالعه و حتی هنگام بازی های اکشن دست و پنجه نرم می کنند صادق است.

محققان فکر می کنند این اتفاق ممکن است بیفتد زیرا بچه ها برای بازی کردن باید دستورالعمل های متنی را پیدا کنند. یک عامل سرگرم کننده نیز وجود دارد. کودکانی که تمایلی به گشودن یک کتاب سنتی ندارند ممکن است برای کسب اطلاعات جدید در مورد بازی مورد علاقه خود ، با خواندن یک وب سایت یا انجمن اینترنتی عجله کنند.

 


این بدان معنا نیست که بازی های ویدیویی باید جای کتاب ها را بگیرند.
 


2. مهارت های دیداری - مکانی و بازی های ویدیویی



بسیاری از بازی ها - مانند Minecraft - در دنیای سه بعدی مجازی تنظیم شده اند که بچه ها باید آنها را پیمایش کنند. و هیچ برنامه GPS یا نقشه تلفن های هوشمند وجود ندارد که بتواند راهگشا باشد.

نتیجه این است که بچه هایی که این بازی ها را انجام می دهند این شانس را دارند که مهارت های دیداری - مکانی خود را تمرین کنند. این می تواند به درک بهتر مسافت و فضا منجر شود.


3. حل مسئله



قلب هر بازی ویدیویی یک چالش است. بعضی از بازی ها مانند Space Invaders می توانند بی فکر باشند. اما بسیاری دیگر - از معماها و رمز و رازها ، تا مدیریت شهرهای مجازی یا امپراطوری ها - این فرصت را به بچه ها می دهند که یک مشکل را بپذیرند و برای یافتن راه حل تلاش کنند.

برخی از محققان می گویند بچه هایی که این بازی های ویدیویی را انجام می دهند در سه زمینه پیشرفت می کنند: برنامه ریزی ، سازماندهی و تفکر انعطاف پذیر. اما در این مورد خیلی هیجان زده نشوید. مشخص نیست که این مهارت های حل مسئله بازی به زندگی روزمره منتقل می شود. و هیچ مدرکی وجود ندارد که بازیهای به اصطلاح "آموزش مغز" بتوانند مهارتهای دنیای واقعی را بهبود ببخشند.


4.تاثیر بازی کردن بر ارتباطات اجتماعی



بعضی از بچه ها در زندگی واقعی در برقراری رابطه و دوست شدن مشکل دارند. بازی های ویدئویی می تواند پناهگاهی برای آنها باشد تا افرادی را برای برقراری ارتباط مثبت پیدا کنند. در زندگی پرمشغله ما ، بازی ها تاریخ دوستانه مجازی را با دوستان واقعی ارائه می دهند.

بازی های ویدئویی همچنین می توانند در مدرسه به بچه ها صحبت کنند. این روزها ، بازی ها مانند ورزش و موسیقی ، یک موضوع اصلی مکالمه برای بچه ها است. علاقه به بازی می تواند به بچه هایی که در ارائه مباحثی برای گفتگو مشکل دارند ، کمک کند.

از طرف دیگر ، ممکن است کودکانی که در زندگی واقعی از نظر اجتماعی مبارزه می کنند ، به صورت آنلاین نیز دچار مشکل شوند. بیاموزید که این چگونه می تواند در بازی های ویدیویی چند نفره آنلاین بازی کند.


5. بازی و خلاقیت تخیلی



وقتی بچه ها کوچک هستند ، فضای زیادی برای بازی های تخیلی وجود دارد ، از LEGO تا عروسک برای باور کردن. اما در مورد نوجوانان و نوجوانان ، جامعه گاهی اوقات با نمایشنامه اخم می کند. بازی های ویدئویی به بچه ها فرصتی برای ادامه بازی های تخیلی می دهد.

همچنین برخی شواهد نشان می دهد که بازی ها تفکر خلاق را تشویق می کنند. در یک مطالعه ، از گیمرهای 12 ساله خواسته شد که نقاشی بکشند ، داستان بگویند ، س askال بپرسند و پیش بینی کنند. همه بچه ها از خلاقیت و کنجکاوی بالایی برخوردار بودند.


6. شغل بازی ویدیویی



برنده 16 ساله اولین جام جهانی Fortnite 3 میلیون دلار برنده شد. 99 نفر دیگر فینالیست انفرادی هر کدام از 50،000 تا 1.8 میلیون دلار برنده شدند.

درست مثل ورزش های حرفه ای ، احتمال تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای ویدیو نیز بسیار کم است. با این حال ، صنعت بازی های ویدئویی با جهش و جهشی رشد می کند ، بسیار سریعتر از ورزش و سرگرمی های سنتی.

مشاغل زیادی در این صنعت در حال رشد وجود دارد - مشاغلی مانند کدگذاری ، بازاریابی یا اجرای رویدادها.

اینها برخی از مزایای بالقوه بازیهای ویدیویی است. اکنون نحوه انتخاب بازی ها و برنامه های ویدیویی را برای کودک خود بیاموزید.
 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۲
mohsen kermani

بازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی